Monitorowanie przelewów walutowych

Dokumenty od nadawcy przelewu

W przypadku dokonywania płatności przez firmę, prawo wymaga monitorowania każdej transakcji. Jest to zasada szczególnie istotna w przypadku transakcji powyżej 1000 EUR/800 GBP, gdzie tożsamość nadawcy musi zostać potwierdzona. Według przepisów AML, tego typu przelew może zostać wstrzymany, jeżeli dokumenty nie zostaną dostarczone w odpowiednim terminie.

Jak potwierdzić tożsamość klienta?


Zgodnie z opisanymi powyżej wytycznymi, tożsamość klienta w przypadku wyższych kwot musi zostać zweryfikowana. Istnieją dwa najpopularniejsze sposoby, które pozwolą na dokonanie bezpiecznego przelewu:
  • Klient może osobiście stawić się w biurze konkretnej instytucji, aby przedstawić dokument tożsamości oraz ewentualnie inne dokumenty.
  • Weryfikacja tożsamości użytkownika przeprowadzona za pośrednictwem przelewu próbnego opiewającego na małą kwotę. Jeżeli dane znajdujące się na rachunku będą zgodne z informacjami podanymi podczas procesu rejestracji, taka weryfikacja zostanie rozpatrzona pozytywnie.
  • W niektórych krajach wystarczy również przesłanie kopii dokumentu na adres serwisu. W przypadku niektórych krajów obowiązują dodatkowe restrykcje do przesyłanej kopii. Dla przykłady w Wielkie Brytanii, tożsamość klienta musi zostać potwierdzona przez osobę zaufania publicznego (np. prawnik, lekarz, nauczyciel itp.).
Kategorie: 

Dodaj komentarz

Filtered HTML

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Prosimy o przepisanie napisu z poniższego obrazku Captcha, który jest stosowany jako zabezpieczenie antyspamowe.