Wysłane przez admin w
Dokumenty od nadawcy przelewu
W przypadku dokonywania płatności przez firmę, prawo wymaga monitorowania każdej transakcji. Jest to zasada szczególnie istotna w przypadku transakcji powyżej 1000 EUR/800 GBP, gdzie tożsamość nadawcy musi zostać potwierdzona. Według przepisów AML, tego typu przelew może zostać wstrzymany, jeżeli dokumenty nie zostaną dostarczone w odpowiednim terminie.
Jak potwierdzić tożsamość klienta?
Zgodnie z opisanymi powyżej wytycznymi, tożsamość klienta w przypadku wyższych kwot musi zostać zweryfikowana. Istnieją dwa najpopularniejsze sposoby, które pozwolą na dokonanie bezpiecznego przelewu:
- Klient może osobiście stawić się w biurze konkretnej instytucji, aby przedstawić dokument tożsamości oraz ewentualnie inne dokumenty.
- Weryfikacja tożsamości użytkownika przeprowadzona za pośrednictwem przelewu próbnego opiewającego na małą kwotę. Jeżeli dane znajdujące się na rachunku będą zgodne z informacjami podanymi podczas procesu rejestracji, taka weryfikacja zostanie rozpatrzona pozytywnie.
- W niektórych krajach wystarczy również przesłanie kopii dokumentu na adres serwisu. W przypadku niektórych krajów obowiązują dodatkowe restrykcje do przesyłanej kopii. Dla przykłady w Wielkie Brytanii, tożsamość klienta musi zostać potwierdzona przez osobę zaufania publicznego (np. prawnik, lekarz, nauczyciel itp.).
Kategorie:
Dodaj komentarz